FUnctietitel

Senior Accounting en Reporting specialist

Over de functie

Het team Accounting is verantwoordelijk voor het voeren van een tijdige, juiste en volledige grootboekadministratie, het verzorgen van de inrichting ervan en een juiste, tijdige en volledige informatieverstrekking aan stakeholders. Het team verzorgt daarnaast onder andere de externe verslaggeving, alsmede gerichte in- en externe verantwoordingsrapportages t.b.v. AFM, DNB, CBS, MSCI en INREV. Daarnaast levert het team op het gebied van financiële rapportages en analyses een actieve ondersteuning aan de regio’s.

Als Senior Accounting & Reporting Specialist ben je verantwoordelijk voor een efficiënte en effectieve inrichting en voering van vastgoedadministraties en grootboekadministratie op basis van Dutch GAAP + IFRS. Naast deze, bedrijfseconomische vastlegging dient de Senior Accounting & Reporting specialist ook zorg te dragen voor de fiscale inrichting en administratie. Periodiek heeft hij/zij hier contact over met onze fiscale adviseur (PwC) en dient hij/zij fiscale overzichten met participanten te delen. Daarnaast verzorg je voor de juiste periodieke financiële rapportages t.b.v. interne en externe stakeholders en ben je verantwoordelijk voor de efficiënte en effectieve totstandkoming hiervan. Als Senior Accounting & Reporting specialist heb je een leidende rol als het gaat om financiële analyses (actuals / forecast / budget) en tekstuele verklaringen hierbinnen. Daarnaast heeft de Senior Accounting & Reporting een adviserende/leidende rol als het gaat om de totstandkoming van het nieuwe budget. Hij/zij challenged vanuit zijn expertise hier de business controller in.

Over de organisatie
De organisatie is een woningbelegger en -verhuurder die zich richt op duurzame en betaalbare woningen in het middensegment. Ze belegt gelden van institutionele beleggers, zoals pensioenfondsen en verzekeraars. De verhuurportefeuille omvat circa 28.000 woningen met een totale waarde van bijna 10 miljard euro. Wat deze organisatie uniek maakt is dat de organisatie zowel het investeringsmanagement als de verhuur operatie volledig in eigen beheer heeft.

Het is een High Performance Organisatie (HPO), waarbij de volgende 5 kernkwaliteiten centraal staan: kwaliteit van het management, openheid en actiegerichtheid, focus op de lange termijn, continue verbetering en vernieuwing en kwaliteit van medewerkers.

Functie-eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 5 – 7 jaar werkervaring;
  • Solide kennis van financieel administratieve processen, grootboekadministraties, fiscaliteit en Jaarrekeningprocessen;
  • Kennis van en ervaring met de financiële verslaglegging;
  • Ervaring met procesoptimalisatie en digitalisering- en automatiseringsprojecten;
  • Kennis van het werken met een ERP systeem;
  • Brede kennis en ervaring met MS Office (Word, Excel en Powerpoint);
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal en kennis van de Engelse taal.

De arbeidsvoorwaarden zijn als volgt:

  • Salaris; €4.747 – €6.780 bruto p/m afhankelijk van je ervaring, op basis van 38 uur;
  • Eindejaarsuitkering van 2%, 29 vakantiedagen + 12 ADV-dagen (bij een fulltime dienstverband); Deze kun je opnemen of laten uitbetalen; Opleidingsbudget; Goed pensioen via het ABP met een eigen bijdrage van 7,93%.
  • Laptop;
  • Een dynamische werkomgeving, ondernemerschap binnen een hecht team en de vrijheid om je kwaliteiten en talenten in te zetten en te ontwikkelen;
  • Een zakelijke en informele werkomgeving, goede koffie;
  • Een mooi kantoor aan de rand van de Zuid-As te Amsterdam, uitstekend bereikbaar met het OV;
  • Een professioneel, gedreven en gezellig team;
  • Een goede werk-privé balans, waarbij thuiswerken mogelijk is (Thuiswerkbeleid 50/50.);

Heb je interesse?

Neem dan contact met mij op via +31 (0)6 21354228 of alina@kramerwervingenselectie.nl

Je kan ook de WhatsApp button rechtsonder in het venster gebruiken.